Zalety treningu obwodowego Zalety treningu obwodowego
Zalety treningu obwodowego
fitness klub radom siłownia mega radom fitness klub radom
Zalety treningu obwodowego


Powszechnie wiadomym jest, że trening pomaga budować mięśnie. Ale mało znanym faktem jest to, że im więcej tych mięśni mamy, tym więcej spalamy kalorii. Już po 12 tygodniach treningu siłowego, nasz organizm jest w stanie spalić 15% więcej kalorii w ciągu dnia. Jeśli w trakcie zrzucania wagi, oprócz diety, ćwiczysz także siłowo, to wówczas Twoje mięśnie jako źródło energii wykorzystują nagromadzony tłuszcz.
 


  1. Wyszczupla Twoją Sylwetkę
    Powszechnie wiadomym jest, że trening pomaga budować mięśnie. Ale mało znanym faktem jest to, że im więcej tych mięśni mamy, tym więcej spalamy kalorii. Już po 12 tygodniach treningu siłowego, nasz organizm jest w stanie spalić 15% więcej kalorii w ciągu dnia. Jeśli w trakcie zrzucania wagi, oprócz diety, ćwiczysz także siłowo, to wówczas Twoje mięśnie jako źródło energii wykorzystują nagromadzony tłuszcz.
    A poza tym w trakcie 1 min treningu obwodowego spalamy, w zależności od intensywności , od 15-20 kalorii.
     
  2. Pomaga zachować młody wygląd
    Po przekroczeniu wieku 40 lat, większość ludzi zaczyna tracić około ¼ kg masy mięśniowej rocznie, zmniejszając tym samym liczbę spalanych kalorii i zwiększając szansę na przybranie wagi. Trening wzmacniający pomaga odwrócić tą część procesu starzenia, poprzez utrzymanie wypracowanych już mięśni bądź budowanie nowych, co w zamian pomaga redukować tłuszcz.
     
  3. Pomaga w zwalczaniu depresji
    Badania wskazują, że trening z obciążeniem powoduje wzrost pozytywnego odbierania własnego wyglądu. Bierze się to stąd, że efekty tego rodzaju treningu są bardziej widoczne niż treningu aerobowego. Już po kilku tygodniach wzmacniania, mięśnie zaczynają się robić twarde, jesteś w stanie wykonać więcej powtórzeń, a to sprawia, że czujesz się dobrze. Badania wykazały również, że kobietom, które nabrały najwięcej siły, wzrosło także poczucie własnej wartości.
     
  4. Buduje mocne kości
    Około 35 roku życia, Twój organizm zaczyna tracić umiejętność samoistnej odbudowy kości. Zmniejszający się podczas menopauzy poziom estrogenu, może jeszcze dodatkowo spowolnić w/w umiejętność. Dlatego też trening wzmacniający jest jednym z najlepszych sposobów na stymulację wzrostu kości. Nie tylko pomaga on w zatrzymaniu procesu utraty kości, ale pomaga także w budowaniu nowych.
    Badania wykazują, że taka forma zajęć może zwiększyć twardość kości także po menopauzie.
     
  5. Zmniejsza ryzyko zapadnięcia na chorobę serca
    Trening wzmacniający zmniejsza ciśnienie krwi i poziom „złego cholesterolu” (LDL, tamującego arterie), podwyższając jednocześnie poziom „dobrego cholesterolu” (HDL). Najświeższe badania mówią o 23%-owym zmniejszeniu ryzyka zapadnięcia na chorobę serca, dzięki takim regularnym ćwiczeniom.
     
  6. Zmniejsza ryzyko zachorowania na raka okrężnicy
    Podczas treningu wzmacniającego stabilizujemy i napinamy mięśnie talii. Powoduje to zwiększenie tempa, z jaką pokarm porusza się przewodem żołądkowo-jelitowym. A poprzez zwiększenie tego tempa zmniejszamy ryzyko zachorowania na raka okrężnicy.
     
  7. Pomaga utrzymać niski poziom cukru we krwi
    Na cukrzycę zachorowujemy wówczas, gdy mięśnie nie są w stanie wchłonąć całego cukru, który znajduje się we krwi, a który służy jako paliwo do ich pracy. Kiedy uprawiasz trening wzmacniający, mięśnie stają się bardziej wydajne we wchłanianiu cukru, jego poziom staje się bardziej wyregulowany, a ryzyko otyłości i w efekcie zachorowania na cukrzycę II-ego typu znacznie się zmniejsza.
     
  8. Zmniejsza ból w kolanach
    Przeprowadzone badania wykazały, że osoby, które zapadły na artretyzm, po 4 miesiącach treningu wzmacniającego odczuwały niemal o połowę mniejszy ból w kolanach. Także o blisko 50% poprawiły Swoją zdolność do poruszania się bez bólu.
    Wszystko to dzięki mięśniom, które zbudowane zostały w okolicach kolan, pod wpływem treningu siłowego.
     
  9. Duża różnorodność ćwiczeń
    Trening obwodowy nie jest nudny. Ćwiczenie w rytm muzyki z ciągłą zmianą stanowisk nie pozwala na monotonię , co ma wpływ na pozytywne podejście do samego treningu.
     
  10. Maksymalne wykorzystanie przestrzeni w klubie
    Urządzenia w formie rozstawionej doskonale mieszczą się a 40 m2 powierzchni. Ale w tak małym pomieszczeniu może ćwiczyć aż 18 osób ( 9 na urządzeniach i 9 na stepach ) . Nie ma takiej możliwości przy normalnym zajęciach fitness lub przy zajęciach typowo siłowych – ponieważ dla bezpieczeństwa ćwiczących potrzeba tam dużo więcej miejsca.
ZOBACZ TAKŻE:


POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:

Active Walk - ćwiczenia na bieżni -
Skutecznośc treningu obwodowego -
Urządzenia do treningu obwodowego -
Zalety treningu obwodowego

Polecamy
Efekty terapii falą akustyczną
Program walki z cellulitem
Skutecznośc treningu obwodowego
Zalety treningu obwodowego
Endermologia
VibroLine
Trening Vacu Line
Odmładzanie światłem

Menu
Zajęcia fitness
Trening obwodowy
Leczenie Cellulitu

Zalety treningu obwodowego
Zalety treningu obwodowego Zalety treningu obwodowego